22 Haziran 2014 Pazar

Windows XP'de Klavye Dilini Değiştirme Nasıl Yapılır?


Q klavyeleri F, F klavyeleri Q yapmak için shift+ctrl basarız. Tekrar eski haline getirmek için yine aynı işlem. ne işe mi yarar.

Örneğin Q klavyede bakmadan yazarsınız. Karşınıza f klavye çıktı ve tuşları ara ara bulabilirsen. shift+ctrl yapıyorsunuz ve klavye Q oluyor.

Klavye dilinin değişmesi windows Xp kullanıcıların sinir bozucudur fakat oldukça basit bir şekilde klavye dilini değiştirebilirsiniz. Windows Xp kullanıcıları kimi zaman klavye dili değişir ve nasıl olduğunu anlamayız. Windows Xp işletim sistemlerinde bunun nedeni yanlışlıkla klavye dilinin değişmesini sağlayan klavye kısayol'unun basılması sebep olur.

Windows Xp işletim sistemlerinde Sol alt + shift tuşlarına bastığınızda klavye dili değişir. Windows işletim sistemlerinde klavye dilleri arasında geçiş yapmak isterseniz bu verdiğim klavye kısayolu kullanabilirsiniz. Klavye dilini değiştirmenin diğer bir yöntem ise klavye dilini Windows Xp işletim sisteminde denetim masasından değiştirebilirsiniz. Şimdi size resimli olarak nasıl klavye dilinin değiştirildiğini göstermeye ve anlatmaya çalışacam.

Windows XP'de Klavye Dilini Değştirme görsel olarak anlatayım.
Windows Başlat'a tıklayın ve açılan menüde Denetim Masası'nı açıyoruz.


Denetim Masası tıkladığınızda seçeneklerden Tarih, Saat, Dil ve Bölge'yi basıyoruz. Eğer Denetim Masası klasik görünüme ayarlanmışsa "Bölge ve Dil Seçenekleri" ögesini tıklıyoruz.

Gelen ekranda Diller sekmesini açıyoruz ve Ayrıntılar butonuna tıklayın.



Windows'ta standart Türkçe Q klavye ayarlı gelir. Varsayılan giriş dilini menüsünden Türkçe - Türkçe Q seçeneğini seçiyor ve Uygula'ya tıklayarak kaydediyoruz. Ekle bölümünden tüm dünya dillerinden diller ve klavyeler ekleme yapabiliyoruz. Türkçe Klavye değişmesin isterseniz Yüklü Hizmetler listesindeki diğer klavye seçeneklerini Kaldır tuşuna basarak ve çıkan ekranda onaylayarak listeden kaldırabiliriz. Windows Xp işletim sisteminde bu şekilde klavye dili ekler ve kaldırabiliriz.



Site Adresimiz; http://programsepetimiz.blogspot.com.tr/
E-mail Adresimiz; programsepetimiz@gmail.com
Facebook Adresimiz; https://www.facebook.com/programsepetimiz
Twitter Adresimiz; @programsepeti

Paylaşımımızı Beğendiyseniz Lütfen Paylaşın.

Hiç yorum yok: